Me një mjekër të madhe, si adashi i tij, mendimtari rus Aleksandr Dugin bëri thirrje prej kohësh për një pushtim të Ukrainës dhe beson rrëqethshëm se Moska ka të drejtën të sundojë mbi të gjithë Evropën dhe Azinë.
I quajtur filozof, mistik, analist politik dhe fashist, Dugin mendohet nga disa se ka një ndikim kyç në Rusinë e Putinit dhe pikëpamjet e tij besohet se kanë – të paktën pjesërisht – një ndikim kyç në të menduarit për pushtimin, shkruan media britanike The Sun
Shkrimet e tij, të cilat janë kërkuar të lexohen për ushtarët rusë, shpallin një botëkuptim paranojak që kërkon që Ukraina të përthithet në Rusi.
Dhe ai kërkon që Moska të kontrollojë gjithçka “nga Vladivostok në Dublin”.
Kjo është një zonë masive që përfshin më shumë se 5000 milje, dhe përfshin zona të mëdha territori nga lindja e largët e Rusisë deri në Evropën Perëndimore.
Është një vizion rrëqethës i asaj që mund të vijë, teksa bota shikon tmerret brutale që vazhdojnë të shpalosen në qytetet e shkatërruara nga lufta në Ukrainë.
Dugin besohet se ka një ndikim të fshehtë mbi politikën ruse , ashtu si Rasputin – dhe idetë e tij madje dyshohet se kanë ndikuar në Putinin.
Dhe në vazhdën e nacionalizmit të rinovuar dhe luftënxitësve të Rusisë, ai besohet të jetë potencialisht në rritje edhe një herë për të pëshpëritur në veshin e Kremlinit.
Sot, ai është bërë një figurë më margjinale, por në vitet 1990, ndërsa Putin po ngjitej në radhët e elitës politike të Rusisë, Dugin ishte një figurë me ndikim të thellë në formësimin e gjeopolitikës ruse.
I lindur në Moskë në vitin 1962, Dugin filloi të shkruante në fund të viteve 1980, ndërsa Bashkimi Sovjetik po shpërbëhej.
Ai është më i famshëm për librin e tij të vitit 1997 “Themelet e gjeopolitikës”, i cili paraqet ideologjinë e tij ultranacionaliste dhe neofashiste të Neo-Euroazianizmit.
Ky besim thotë se bota përbëhet nga “fuqitë tokësore” dhe “fuqitë detare”, dhe se si kombi i madh tokësor, Rusia duhet të ushtrojë ndikimin e saj mbi të gjithë Evropën dhe Azinë.
Dhe misticizmi i tij vjen nga besimet e tij në të drejtën hyjnore dhe nga reklamimi i legjendave të lashta për qytetin e fundosur të Atlantidës dhe qytetërimin mitik Hyperborea.
Ai beson se Rusia është rimishërimi i ditëve moderne të “hiperboreanëve” të lashtë, të cilët duhet të qëndrojnë në kundërshtim me “atlanteanët” e ditëve moderne, Shtetet e Bashkuara, shkruan më tej The Sun.
Ndikimi i tij në politikën ruse, si dhe mjekra e tij e madhe dhe sytë e tij të mprehtë, e kanë parë gjithashtu atë në krahasim me Rasputin, këshilltarin famëkeq të Carit të fundit të Rusisë, Nikolla II, dhe gjoja dashnor të gruas së tij.
Duke folur për The Sun Online, Marlene Laruelle, Drejtore e Institutit për Studime Evropiane, Ruse dhe Euroaziatike në Universitetin George Ëashington, shpjegoi se lufta aktuale në Ukrainë i paraqet 60-vjeçarit mundësi të reja për t’u afruar sërish me selinë e pushtetin.
“Lufta mund t’i japë atij një fushë të re ndikimi”, tha ajo.
“Regjimi i Putinit ka bërë një kthesë ideologjike drejt nacionalizmit dhe represionit, dhe kjo mund të paraqesë mundësi të reja për Dugin”.
Suksesi i ardhshëm i Duginit, sipas Laruelle, varet nga pasuria e mbrojtësit të tij, biznesmenit rus Konstantin Malofeev.
47-vjeçari është kryetar i bordit të drejtorëve për kanalin televiziv rus Tsargrad, i cili është përdorur shpesh nga Dugin, si dhe nga teoricieni i konspiracionit amerikan Alex Jones.
Malofeev u sanksionua nga SHBA, BE dhe Kanada në vitin 2014, dhe në vitin 2017, Ukraina e akuzoi atë për krijimin e grupeve të paligjshme paraushtarake dhe e vendosi atë në listën e kërkimeve ndërkombëtare.
“Konteksti i ri i luftës mund t’u japë të gjithë sipërmarrësve nacionalistë me ndikim si Malofeev, qasje të re në disa nga korridoret e pushtetit”, tha Laruelle. “Mund të jetë më e lehtë për Dugin që të marrë veshët e Kremlinit se sa ishte më parë”.
Laruelle e karakterizon Duginin si një “fashist”, i cili “beson në nevojën e rigjenerimit të kombit përmes dhunës dhe luftës”.
Ai e inkuadron në këtë mënyrë ringjalljen e Rusisë si një superfuqi “euroaziatike”.
Kjo ide e një “njeriu të ri” që do të dalë nga konflikti është një pjesë qendrore e fashizmit klasik, shpjegon Laruelle.
Ajo tregon gjithashtu përdorimin nga Dugin të “Simbolit të Kaosit”, një simbol modern okultist i përdorur gjithashtu nga e djathta ekstreme, në kopertinën e librit të tij të vitit 1997 “Themelet e gjeopolitikës”, i cili dikur kërkohej të lexohej në disa akademi ushtarake ruse.
“Ky është një simbol shumë klasik i përdorur nga e djathta ekstreme dhe e djathta alt”, shpjegoi më tej ajo.
“Dugin promovon këto ide të një perandorie pan-evropiane, identitet arian, neopaganizëm, të gjitha të përziera me kishën ortodokse ruse”.
Andreas Umland, një analist në Qendrën e Stokholmit për Studimet e Evropës Lindore, pajtohet me Laruelle se ndikimi i Dugin në Rusinë moderne është ekzagjeruar, por thotë se ka arsye për të besuar se ai ka “ushtruar njëfarë ndikimi” në publikun më të gjerë rus.
“Ajo që Putini po bën tani në Ukrainë dhe si flet për fqinjin e Rusisë, tingëllon si Dugin në vitet 1990. Ky pozicion radikal anti-ukrainas që merr Putini ishte diçka që ishte vetëm në skajet kur Dugin shkroi për herë të parë për të”, tha Umland për The Sun Online.
Ai shtoi se zhvillimi i fundit në gjuhën e zjarrtë të Putinit për Ukrainën në Perëndim, në përgjithësi është i lidhur me shumë nga shkrimet e Dugin.
“Dugin është serioz kur flet për një “perandori të ndikimit” ruse nga Vladivostok në Dublin”, tha Umland.
“Kjo është marrë nga idetë më të vjetra për një betejë të zhvilluar midis fuqive detare dhe fuqive tokësore. Meqë Rusia është në qendër të kësaj mase tokësore euroaziatike, ajo duhet të bashkojë të gjitha fuqitë tokësore rreth vetes. Ideja e tij është që i gjithë kontinenti euroaziatik duhet të jetë një super-perandori e madhe, duke përfshirë Gjermaninë dhe Francën. Ai beson se i gjithë ndikimi amerikan duhet të hiqet nga Evropa dhe se Britania e Madhe, si një vend evropian anglishtfolës, duhet të ndahet nga Evropa”, shprehet Umland.
Në qendër të teorisë së Perandorisë Euroaziatike të Dugin-it është një ide shumë më e vjetër, e zhytur në të kaluarën cariste të Rusisë, e njohur si Novorossiya, ose Rusia e Re.
Siç shpjegon Umland: “Novorossiya u përdor nga regjimi carist në shekullin e 18-të, kur Ukraina jugore dhe lindore, si dhe Krimea, u pushtuan nën Katerinën e Madhe”.
“Në atë kohë, këto territore nuk kishin popullsi të madhe ruse, por termi “Rusia e Re” u dha për të përshkruar këto toka të sekuestruara. Ky term imperialist u rishfaq në fjalët e Dugin dhe më vonë Putin. Unë kam shtuar se ideologjia e Duginit lidh veçori të satanizmit, paganizmit, krishterimit ortodoks rus dhe fashizmit. Dugin, një figurë pak e njohur në Rusi në vitet 1980, filloi të botojë libra dhe pamflete “në një kohë kur nacionalistët rusë po kërkonin një figurë”, shpjegoi Laruelle.
“Ai mbërriti me ide që “ishin origjinale në atë kohë, si Rusia si një kontinent euroaziatik, dhe me një qëndrim të mirë-artikuluar antiperëndimor. Në atë kohë, ai ishte i vetmi person që shkruante kështu. Ai ishte i lidhur mirë me akademitë ushtarake dhe ishte në gjendje të krijonte kamaren e tij”, shtoi Laruelle.
Aftësia e tij për të folur anglisht dhe gjuhë të tjera jo-ruse, e bëri atë një figurë më ndërkombëtare dhe ai ndërtoi lidhje me të djathtën ekstreme në Evropë.
Në vitin 1993, së bashku me ish-disidentin dhe autorin sovjetik Eduard Limonov, Dugin themeloi Partinë Kombëtare Bolshevike.
Flamuri i saj i partisë përmban çekiçin dhe drapërin nga Bashkimi Sovjetik, por rrethin e bardhë në një sfond të kuq nga flamuri nazist.
Ashtu si flamuri i tyre përfaqësonte bashkimin e të majtës dhe të djathtës ekstreme, po ashtu Dugin dhe Limonov kërkuan të lidhnin fashistët dhe komunistët.
Umland tha se megjithëse të dy burrat ishin fashistë, Limonov ishte më shumë një artist dhe tradicionalist rus, ndërsa Dugin ishte më i lexuar në politikë dhe filozofi.
Laruelle ra dakord, duke shtuar trajektoret e tyre të ndara në fund të viteve 1990 dhe akoma më shumë në vitet 2000, pasi Limonov u bë më hapur kritik ndaj Putinit dhe Rusisë së re.
Dugin mbeti pro Putinit gjatë gjithë kohës, duke mbështetur politikën e jashtme të presidentit të ri.
Megjithatë, në fund të viteve 2000, kur Presidenti Putin kishte filluar të kthehej drejt nacionalizmit dhe patriotizmit, Dugin u bë një figurë më margjinale, edhe pse, teorikisht, idetë e tij ishin bërë rryma kryesore.
Laruelle thotë se megjithëse Dugin kontribuoi në suksesin e gjerë të nocionit të Euroazisë, pasi ai u bë i suksesshëm, ai nuk mori njohje për të.
Sot, Laruelle pretendon se Dugin është një figurë më margjinale, idetë e tij tepër filozofike për t’u përkthyer lehtësisht në politikën populiste të Putinit.
Umland pajtohet, duke e quajtur atë më shumë si një “publicist me ndikim” se çdo gjë tjetër.
Por ai vazhdon të flasë në mbështetje të Putinit, duke e paraqitur veten si thelbi shpirtëror pas planeve të Putinit për ndikimin rus gjithnjë në zgjerim.
Nëse ai është një figurë e tipit Rasputin apo thjesht një vetëpromovues i madh, është ende një çështje për debat.
Siç i tha The Sun Online, rusi Andrei Kolesnikov nga “Qendra Carnegie në Moskë”, ndikimi i Dugin është shumë i mbivlerësuar, është zero.
“Nuk ka asgjë të përbashkët me vendimin e Putinit për të pushtuar Ukrainën, përveç disa pikave ideologjike, por Putini mund t’i shpikë vetë”, tha Andrei Kolesnikov.
E përveq thirrjeve për pushtimin e Ukraines, Dugin ditë më parë bëri thirrje edhe për pushtimin edhe të Kosovës, që sipas tij, Rusia ia ka borgj Rusisë.
“Serbët janë i vetmi popull në Evropë që luftoi kundër Imperializmit Perëndimor. Kur talasokracia perëndimore u vërsul drejt kufijve tanë si furtunë, atëherë në trojet serbe u ngrit një mburojë dhe një flamur lirie. Muret e para të Euroazisë u ngritën në Serbi. Serbët i morën goditjet që ishin të destinuara për ne.Borxhi ynë ndaj serbëve është i madh.
Nëse serbët nuk do të kishin kundërshtuar Perëndimin, mendjet brenda Kremlinit nuk do të ishin zgjuar me kohë, edhe ardhja e Rusisë së Putinit do të ishte vonuar. Kosovën ua kemi borxh serbëve. Për ta bërë Kosovën sërish serbe: kjo është detyrë historike dhe morale e Rusisë.
Ne kemi fushën tonë të Kulikut, serbët kanë fushën e tyre të Kosovës. Por në shpirt, është e njëjta fushë ku do të takojmë dhe mundim armikun në betejën e fundit në Tokë”, deklaroi filozofi rus, Aleksandr Dugin.
/TV Malisheva